Donuts

Idag bakade jag donuts för första gången. :O
Gick faktiskt riktigt bra, de blev supergoda. ^^
 Svårast var nog att smälta smöret, det blev alldeles för varmt så jag var tvungen att ställa ut det... Degen på jäsning. :3
 Donutsen innan jag friterade dem. :D
 Såhär friterar man tydligen donuts, jag trodde att man skulle ha dem i ugnen men tydligen tycker amerikanare att det är godare när de är dränkta i fett. ;) Fast de blir faktiskt väldigt härlig konsistens. :D
Inte var det särskilt svårt heller även om oljan var varm.
Färdigfriterad donut. :D
 Några hade jag socker på...
 ... resten fick glasyr och strössel. ^^
Klart. :D



 Mums. <3 (Suddig bild...)
//Hanna

Kommentarer:

1 C:

skriven

Grymt snygga!

2 Hanna:

skriven

Här är receptet till donutsen: http://www.tasteline.com/Recept/Donuts___munkar?p=2



Fast jag tog hälften och det blev ändå 16, något mindre, donuts. :)

3 Dag:

skriven

Möms!

Kommentera här: